تبیان، دستیار زندگی
یفه - به گزارش معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح ، تسهیلات ویژه‌ مشمولان کنکور 85 اعلام گردید. سردار سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی مدیر مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که برای ادامه تحصیل مشمول...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخباری مهم از تسهیلات ویژه و جدید مشمولان نظام وظیفه


- به گزارش معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح ، تسهیلات ویژه‌ مشمولان کنکور 85 اعلام گردید.

سردار سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی مدیر مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که برای ادامه تحصیل مشمولانی که در کنکور سال 1385 در رشته‌ دلخواه پذیرفته نشده‌اند، تسهیلاتی ایجاد گردید.

وی افزود: براساس کسب مجوز از محضر فرماندهی معظم کل قوا؛ اعزام به خدمت سربازی کلیه‌ی مشمولان دیپلم که در کنکور سال 1385 در گروه‌های آزمایشی 5 گانه‌ سازمان سنجش و آموزش کشور، رتبه کمتر از 3000 (سه هزار) کسب کرده لیکن در رشته‌ پذیرفته شده ثبت نام نکرده‌اند، جهت شرکت مجدد در کنکور سال 1386، با معرفی سازمان سنجش و آموزش کشور (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) به مدت یکسال به تعویق خواهد افتاد.

- همچنین در ادامه این گزارش به منظور رفع مشکلات دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور تسهیلاتی جهت ادامه تحصیل این قبیل مشمولان در داخل کشور فراهم شده است که این تسهیلات به شرح ذیل می باشند :

1- کلیه دانشجویان مقیم خارج از کشور که قبل از مهرماه 1385 از کشور خارج شده و در یکی از دانشگاه‌های معتبر مورد تأیید وزارتخانه‌های علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشک اشتغال به تحصیل دارند، چنانچه جهت ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های داخلی کشور پذیرش شوند غیر غایب محسوب شده و از معافیت تحصیلی برخوردار خواهند شد.

2- فرزندان و افراد تحت کفالت یا ولایت قانونی مأمورین ثابت دولت جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در مدتی که در اجرای مقررات والدین خود را در خارج از کشور همراهی می‌کنند در دانشگا‌ه‌های معتبر خارجی مشغول تحصیل شوند چنانچه جهت ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های داخل کشور پذیرفته شوند غیر غایب محسوب و از معافیت تحصیلی برخوردار خواهند شد.

روابط عمومی موسسه تبیان